torsdag 20 mars 2014

Alexdag

Det var längesen jag skrev om Alex. Det är ju fortfarande mig favvoplats i Johannesburg så här kommer ännu en liten inblick i en dag där.

Igår besökte jag Alex High för att titta till hur det går för de nya tallrikarna i matsalen. Genom 5 Steps samlade vi ju in 10 000 Rand tidigare i år för att kunna köpa tallrikar till skolan. De hade nämligen inga sedan tidigare.

Nu har de använt tallrikarna i två veckor och det mesta verkar gå bra. Man har infört ett system där eleverna själva diskar efter de ätit och det verkar faktikst fungera oväntat bra! I alla fall enligt dom tjejerna som jag snackade med.


Men ingen dag i Alex är komplett om jag inte får titta förbi Nosipho och hennes familj. Här i full gos med hennes lillebror och random barn på deras innergård.


Just Nosiphos innergård är den mest barntäta i hela Alex tror jag. Det är alltid full cirkus när man kommer dit och så även igår.


Passade på att inhämta lite hårinspiration. Går fortfarande i tankarna om att jag inte kan lämna Afrika utan att göra mitt hår som sig bör här nere. 


Det skulle väl inte vara några konstigheter om jag börjar min nya tjänst i Stockholm om ett par veckor med ett afrikanskt hår?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar