lördag 8 mars 2014

Roadtrip: Drakensbergen

Jag och Josefin har nu varit på roadtrip sen i söndags. För att dra ut på det lite så delar jag upp den i ett par inlägg framöver.

Vi styrde först kosan söderut med sikte mot Drakensbergen. Vägen dit gav några härliga vyer innan vi kom till Mahai camp i norra delarna av bergen. Vi slog upp vårt tält och skålade i vin innan vi somnade pepp inför morgondagens vandring.


Dagens efter vaknade vi till strålande sol så det var bara att knyta på trekkingdojan. Med den berömda Amfiteatern i sikte vandrade vi in i de gröna bergen. Förra gången jag var i Drakensbergen var vi uppe PÅ Amfiteatern, den här gången gick vi med den som utsikt hela dagen. Mycket vackert.






På vägen stannade vi till lite då och då. Antingen var det en plats som inspirerade till lite meditation...


...eller för att ta en dusch. Här i naturens egna 100 meter höga dusch.


Slutmålet för vandringen var foten av världens näst högsta vattenfall - Tugela Falls. Där hittade vi en perfekt liten badplats. 


Jag har sagt det förr och jag säger det igen. Drakensbergen är en av de vackraste platserna jag någonsin upplevt. Hoppas på att återvända fler gånger.

1 kommentar: