onsdag 12 mars 2014

Roadtrip: Ridning

Trots en mycket blöt dag bestämde vi oss för att ta en ridtur en av dagarna i Drakensbergen. Vi tog oss till ett mysigt stall som heter Glen Rugged. Vår guide Thokosani hade förberett våra hästar Taxi och Campbell och så gav vi oss iväg på en tre-timmars-tur. 


Vi red högt upp i bergen och det var tur att det var superdimmigt, annars hade jag nog fått svindel. Vi gick längs smala stigar i branta sluttningar.

Vi såg elands och babianer.

Det var så grönt så att ögonen nästan gjorde ont och det luktade vått gräs.



Vi galopperade det fortaste jag någonsin gjort. Leran stänkte upp i mitt ansikte och jag fick äta lite grus. Men vad gjorde det. 


Åker du till Drakensbergen så rekommenderar jag varmt att inte bara göra de till människo-fots. På hästrygg var nämligen också HELT fantastiskt!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar