fredag 17 januari 2014

5 Steps!

Så här ser vår hemsida ut just nu

Det bästa som hänt än så länge 2014 är att jag också Nina dragit igång 5 Steps.

Det går ut på att vi ska samla in pengar till fem olika projekt i townshipet Alex. Det handlar inte om några stora summor, men vi vill med 5 Steps visa hur lätt det kan vara att hjälpa till och att även små bidrag kan göra stor skillnad. För är det nåt jag har lärt mig sen jag kom till Sydafrika så är det just det.

Det är inte pengar som gör den stora skillnaden när jag är i Alex och hjälper till varje vecka. Det handlar om ATT jag är där, ATT jag håller mina löften, ATT jag tror på dem. Sånt som dom de inte är bortskämda med. Det är det som är gör skillnaden. Och att jag bidrar med det lilla jag kan, med idéer eller tips om hur man går till väga när man ska göra det ena eller det andra.

Ingen kan göra allt men alla kan göra något. Det är lite av 5 Steps inspirationsmantra.

Snart presenterar vi det första projektet som man kommer kunna vara med och bidra till. Fram till dess kan man hänga med på hemsidan här och på Facebook här.

På Instagram är vi 5Steps och på Twitter sweden5steps.




Hur vi använder var enda krona kommer du kunna följa på bloggen och du kommer också ha möjlighet att ställa frågor till de som tagit emot pengarna/grejerna som projektet samlar in.

Det här är så kul så missa inte din chans att vara med och göra skillnad!

På riktigt.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar