onsdag 11 september 2013

Mentorsdag


I måndags var jag i Alex o träffade Nosipho, som jag har fått den stora äran att vara mentor åt.

Det var ett tag sen jag träffade henne nu så det var ett kärt återseende. Förra veckan skulle vi egentligen ha setts, men när jag kom till hennes hus fick jag veta att hon "flyttat". Det hela kändes lite olustigt, men nu är hon hittad igen o vi hade en jättemysig dag!

Mest gick vi bara runt o pratade o njöt i den 29-gradiga värmen.


Givetvis stannade vi till vid en kiosk o köpte godis i en kiosk. I townshipen ser de ut så där med galler som man beställer och betalar genom. Godis här är inte samma sak som hemma i Sverige så det var tur att jag hade en expert med mig som kunde välja de bästa sorterna. 


 ...och så fick jag träffa hennes bästis! De är lika gamla och bor på samma "innergård". Mycket trevligt var det.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar