måndag 16 september 2013

Kaapsehoop Horse Trails

I helgen besökte vi en hästgård ett par timmar öster om Johannesburg. Detta trots att Peiman aldrig ens rört en häst, och gångerna jag gjort det kan räknas med ganska enkel matematik. 

Gården låg så mycket ute på vischan som det kan va och på vägen dit kunde man se vildhästar mellan pinjeträden. Christo som äger gården är tydligen en duktig hästviskare som tagit sig an flera av vildhästarna och placerat i bra hem. 



Under helgen gjorde vi två olika turer på hästryggen. Peiman red på den filosofike och lugna hästen Baobab och jag fick rida två olika hästar, Mazambuka och Dominik. Jag och Mazambuka kom inte riktigt överens första dagen så därför  blev det byte till dag två. 



Vi red i otroligt vacker natur med mycket klättring, genom skogar, längs stup och över stora vidder. Tyvärr va vi ju så fokade på hästsporten så det blev inte så många bilder knäppta från själva ridningen. 



Gården som vi bodde på var verkligen inredd med kärlek och tusen olika små detaljer.






På kvällarna hängde vi på vår uteplats, kollade solen gå ner över bergen o grillade. Mycket mys.


Men vi hann lite andra aktiviteter också. Nedan ser du Sydafrikas svar på Gotlands raukar. Vi hittade en vandringsslinga genom ett mycket stenigt men fint landskap...


...som tog oss upp på nån slags topp med magnifik utsikt. 


Sen bar det av hemåt igen. En väg med inte allt för fula vyer heller. 


2 kommentarer:

  1. Oh maj gaad. Nu längtar jag ännu mer. Det här vill jag VERKLIGEN göra!!!!!

    Kristin

    SvaraRadera
  2. Asså Pajjen i ridhjälm - fantastic!!!
    puss på er Nina

    SvaraRadera