torsdag 6 februari 2014

Två favvoställen: Kapis och Alexandra

Alltså. Det är alldeles för stressigt att vara dubbelbloggare och turistguide samtidigt. Så därför kommer här en sammanfattning av den senaste veckan i Cape Town med mamma och pappa.

Jag skrev ju och berättade lite om vårt fantastiska besök på Robben Island, men såklart hann vi med mycket mer. Till exempel Cape Peninsula: 







Och så fick jag äntligen köra Chapmans Peak som jag missat vid båda mina förra Kapis-besök. Oj vad hisnande vackert!


Nu är det ju så att det inte går att besöka Cape Town utan att göra en eller ett par dagar i Winelands. Så också denna gång. 



Sen kom vi tillbaka till Johannesburg och satte igång att bygga en ställnig till Notutu som hon kan ha sina arband på. Det blev mycket bra!


Och så hann jag med att träffa min adept Nosipho lite. Och bäst av allt var att hennes mamma gick träffa min mamma. Det var ett fint möte!


Annars var det mesta i Alex som vanligt - goa ungar och hårbusinessen är som vanligt blomstrande!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar