lördag 27 juli 2013

Nu är jag också med Bougainvillea

Om man bor här nere verkar det vara nånslags obligatorium att äga en Bougainvillea. Varför vet jag inte, men jag anar att det har med klimatet att göra. Den ska tydligen gilla sol och vara svår att döda.

Så det var ju bara att inrätta sig i ledet.

I torsdags besökte jag Bryanstone Organic Market. En stor marknad lite norrut som inriktat sig på ekologiska och organiska produkter (ja, Kristin du kommer älska det).

Det finns ju massor av olika Craft Markets här i stan och jag har hunnit med att besöka några av dem. Men denna var absolut den bästa. Ett bra utbud och mysiga fikamöjligheter.

Och så blev det då den där Bougainvillan till terassen!


Men dom hade massa andra fina saker också. Jag köpte tex ett förkläde med detta fina broderiet av ett gäng kvinnor från Alexandra:


Och jag ville men köpte inte dom här fina skålarna:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar