onsdag 3 juli 2013

Var börjar man?

Nu har det gått lite mer än två veckor sedan jag satte min fot på Sydafrikansk mark. Första tiden har mest handlat om att landa, om att hitta och om att få till allt det där praktiska.

Och idag föll nog sista praktiska pusselbiten på plats, då den skeppade kubikmetern anlände från Sverige. Nu har jag äntligen bra internet och dator. Nu kan jag börja blogga.

Men var fasen börjar man? Det är lixom för mycket nytt för att riktigt veta i vilken ände.

Såklart har det hänt massor de här två veckorna. Så jag har en del ackumulerad information att delge. Så jag tror helt enkelt att jag bara drar igång och betar av grej för grej som jag har tänkt att jag ska blogga om.

Men innan jag gör det så några kortisar i punktform:

  • Människor är överlag mer öppna här än hemma.
  • Det är lättare att få folk att skratta. Även om ens skämt är trist.
  • Den uppmålade bilden av Johannesburg som en superfarlig läskig stad stämmer inte. 
  • Klimatet är asgött. Har inte sett ett moln sen jag kom hit. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar