fredag 22 november 2013

Late comers

Första veckans training på NBC avslutad och jag är minst sagt glad att det är helg nu. Det har varit ganska långa och röriga dagar, plus en extrem värme som gjort att jag konstant känt mig som man gör två sekunder efter man vaknar på morgonen.

Så här har det sett ut i vårt training room. Fullknökat och alltid med en doft av grillad kyckling.


I tisdags när mina elever kommit försent till varje session så tänkte jag att jag skulle börja räkna lite på deras senhet. Varje gång de drällde in efter utsatt tid skrev jag upp hur många minuter och idag när vi räknade samman dem blev det 3 timmar och 50 minuter. På fyra dagar. Det kan man väl ändå säga att det är bra jobbat när det gäller ineffektivitet!

Ni som känner mig vet ju hur det ligger till med mig och tid...så onsdags fick jag ett smärre utbrott. Vi hade precis haft ett långt samtal om hur viktigt det är att komma i tid på sitt jobb och så skulle vi ta rast. "Ok, so 10 minutes...is that ok? And can I trust you in this?" Alla nickade instämmande och vi tog vår 10-minutare. Som visade sig bli 30 minuter. När de sista släntrade in brast det lite för mig och jag motade ut dem o stängde dörren. Som en arg mellanstadiefröken.

Som tur var har dom en himla go humor och mitt utbrott slutade med ett inlägg på redaktionens sida. 


Men trots att dom är totalt inkapabla att komma i tid till mina workshops så lyckas dom i alla fall komma i tid till sina egna direktsändningar. Detta är några bakom-kulisserna-bilder från populärkulturprogrammet Whatagwan. 




Om jag är mindre imponerad av deras tidsuppfattning så var jag superimponerad av vad dom lyckas prestera med extremt små medel. Ett proffsigt och snyggt program som jag definitivt hade varit stort fan av om jag hade varit Namibian. 

Sist men inte minst vill jag bara tillägga att min grupp är - förutom det där med tiden då - världens goaste och roligaste grupp att jobba med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar