måndag 11 november 2013

Johannesburg Botanical Gardens

Det jag saknar mest med att bo i en mångmiljonstad är naturen. Grönområde, gräsmattor att ligga på, tystnad och skogsdoft.

Jag förstår ju att det inte på riktigt går att kombinera med en megastad, men jag kan ju sakna det i alla fall.

Men vad jag INTE förstår är att det har kunnat gå ändå till NU innan jag hittat till botaniska trädgården här inne i stan.

Jag har kört timmar bort från stan (och visserligen hittat massor av fin natur) men att det fanns en mysig jättepark bara minuter från där vi bor visste jag inte. Här kommer ni hitta mig många gånger framöver:


Parken är över 80 hektar och rymmer ett par dammar, flera olika tematrädgårdar som tex rosenträdgården här nedan. 


Vi var där i lördags och jag vet inte om det var nåt speciellt för dagen eller om det jämt är så, men vi stötte på säkert fem olika brudpar.

Tillsammans med glassförsäljarna (killarna med cykel på bilden) delade de på området och alla verkade glada och nöjda.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar