torsdag 28 november 2013

Firmafest

Igår var det stort party på NBC och jag var bjuden.

Det skulle firas att Namibia nu går över till digital-TV. Samt att det snart är jul.

Och att det vankades fest var det svårt att ta miste på. Redan innan lunch hade alla försvunnit från jobbet för det skulle göras naglar och hår och vad vet i gudarna.

Jag fick övertydligt veta att det var dress code "glamorous or traditional" som gällde, och förstod av tonläget att jag nog varken var det ena eller det andra.

Så det var ju bara att pallra sig ner till Marua Mall och där köpte jag det glammigaste jag kunde hitta på 15 minuter.

Sen drog då festen igång. Vi samlades i ett mycket stort och svettigt tält som var fint dukat. Varenda kotte som innehar en hög position inom företaget höll var sitt oerhört långt tal samtidigt som alla satt och dreglade över förrättstallrikarna med grillad kyckling.

Efter många om och men var talen klara och musikakterna kickade igång festen. Plötsligt var all hunger som bortblåst och istället startade dansen direkt. Och då menar jag inte dansen - utan DANSEN. Jösses vad folk shejkade loss som att det inte fanns någon morgondag.


...och det fanns det inte heller för jag kan meddela att det var ganska glest befolkat på min training idag.

Folk som hemma betalar dyra pengar för att gå mindfulness-kurser borde ta pengarna och åka till Afrika istället. Av många anledningar såklart men framför allt är det en intensivkurs i att leva i nuet. Imorgon? strunt i det.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar