tisdag 19 november 2013

Namibia

Nu är jag i Namibias huvudstad Windhoek.

Jag ska jobba här på NBC (Namibian Broadcasting Corporation) i två veckor. Jag ska hålla i training och workshops på temat multimedia (jaja, jag vet luddigt men nu är det så att dom äääälskar det ordet här) med personalen på radio och tv.

Första veckan (som i just nu) ska jag utbilda de som jobbar med "general programs" och nästa vecka ska jag göra en uppföljning med sportredaktionen och utbildningsredaktionen (deras version av UR) som jag hade training med tidigare i år.

Denna veckans goingar
Eftersom vi är i Afrika är det som vanligt lite rörigt med det mesta och på NBC denna vecka nog lite extra rörigt eftersom de kör workshops för fulla muggar.

Jag kom i går morse och hade trots säkert 10 mail på temat ingen lokal bokad och projektor och högtalare kändes väldigt avlägset. Personen som jag skulle möta kom 50 minuter försent så ett par minuter innan jag skulle starta min klass hade jag fortfarande varken rum eller teknik. Men man får lixom lite rycka på axlarna när man är här. Sätta sig ner och vänta. (Och om man är en svensk tids-galning: andas i påse!)

(Nu gjorde ju i och för sig inte min försening nåt eftersom ALLA mina 23 elever också kom för sent...)

Hur som, trots bristande logistik och tidsuppfattning, är det fantastiskt att vara här. Namibia är ett otroligt vackert land som jag hoppas att hinna se mer av under mina två veckor här. Jag ska njuta av alla vackra gula färger, alla goa människor med skrattet alltid i halsgropen och det faktum att jag faktiskt är så priviligerad som får vara här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar